Comunicarea angajaţilor în social media şi pericolele potenţiale la adresa reputaţiei companiei

Pentru un interval de timp consistent, de ordinul anilor, dezvoltarea social media nu a reprezentat o ameninţare la adresa stabilităţii şi reputaţiei companiilor. Comunicarea în reţelele sociale, de pildă, a fost considerată un aspect informal şi facultativ, atât la nivelul necesităţii participării din partea companiilor, cât şi al urmăririi comportamentelor şi discuţiilor din mediul virtual. Însă, de când s-a constatat adevărul formulei “scripta manent” în cazul spaţiului online, participarea la şi/sau supravegherea acestui mediu  au devenit obligatorii. După o perioadă s-a constatat nu numai că “scrisul rămâne”, dar şi că mesajele se multiplică şi se răspândesc  mult mai repede în mediul virtual. Acesta este punctul în care conducerile companiilor au început să înţeleagă nu numai necesitatea schimbării atitudinii faţă de comunicarea online, dar şi pericolele potenţiale ale acesteia.

 

Multă vreme, s-a considerat că ceea ce postează angajaţii în reţelele virtuale este o problemă personală, dat fiind că mesajele plecau din profiluri personale, şi uneori chiar anonime. S-au înregistrat însă numeroase cazuri în care, chiar şi anonime, mesajele care comentau climatul sau activităţile interne produceau daune  la nivelul reputaţiei companiilor (sau a conducerii acestora). Multiplicarea mesajelor în cadrul reţelelor sociale determina o evoluţie total necontrolată, care putea duce la declanşarea unei crize.  În alte cazuri, comportamentul necorespunzător al unui angajat în reţelele sociale online ducea nu numai la discreditarea companiei sau instituţiei, dar şi la potenţiala implicare în scandaluri publice. Aşadar, tot mai multe motive care duc la necesitatea reglării comportamentelor angajaţilor în social media.

 

Problema politicilor de comportament al angajaţilor în social media este actuală în toate ţările.  Diferenţe între reglementări şi atitudini cu privire la această problemă se înregistrează de la ţară la ţară (o analiză a diferenţelor între România, Uniunea Europeană şi Statele Unite aici), dar ceea ce rezultă destul de clar din această analiză este faptul că o companie responsabilă şi proactivă reglementează prin politici şi regulamente comportamentul angajaţilor în social media.

03. April 2013 by Diana Gavra
Categories: Reputaţie online | Leave a comment